Helgen 1-3

Fredan den 1 åkte jag ner till stugan i Halland för att umgås med mina föräldrar över helgen. Tågen gick Jönköping- Göteborg sedan en timmes väntetid och sen Göteborg- Laholm. Under väntetiden så fikade jag med Linda. Jag fick även stå och tolka en tysk som bara kunde tyska men som ändå ville köpa öl. Det gick riktigt bra:)
Tåget ner till Laholm blev några minuter sent eftgersom en broms var sönder.

I lördags gick vi upp sent och sen åkte vi till Helsinör i Danmark. Det var gott om folk som åkte över och vädret var jättefint. Vi gick runt och tittade på folk, köpte 1,5 kilo ärtor, var inne på Gallerian etc. Mysigt:)
På kvällen så gick vi och åt på restaurang Stallet. Vi hade fått ett bord bokat utomhus men där skulle vara en trubadur som spelade så vi flyttade in. En kvart senare flyttade han också in  och det var en aning jobbigt för han spelade så högt så man fick ingen matro.
När vi var färdiga så fick vi ett ryck att köpa kräftor så vi gick bort till Maxi på stranden. Där var det mysigt att gå men vi gick lite fel och det blev en snabb promenad på 45 mnuter. på kvällen åt vi kräftor från Armenien( inte att rekommendera) och spelade tre omgångar Alfapet.

I söndags åkte jag hem och tåget till Göteborg gick bra. På stationen i göteborg letade jag efter en brevlåda..där verkar verkligen inte finns någon!!! sen satte jag mig på tåget, vi körde iväg i tid och körde ca 500 meter och sen stod vi still innan vi vände tillbaka och blev stående. Sammanlagt blev vi 30 minuter sena så jag missade bussen.

Kommentarer
Postat av: Susanne A

Sockerärtor är gott! Låter som en bra helg. Kul det där med trubaduren. :OP



Svar: Då får du se till att skapa en :O)

2008-08-06 @ 15:58:47
URL: http://blogg.aftonbladet.se/14256
Postat av: M

På tal om tåg å diverse... e du alltså hemma kring den 25.8.? Då kunde ja ev. gästa Jönköping - förutsatt att du har tid. Inget måste, men kan va bra fö mig att veta m tanke på planering. Bör anlända i Danmark 26.8. i nå skede. Borde logga in på lunar å kolla om du svarat

2008-08-06 @ 17:12:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0