Boklista

Grymt felvisande då jag kanppt läser men måste ju ha en lista för idag och denna är ju verkligen något för Susanne :)*fniss*

1. Den värsta läsupplevelse du haft?
"stark" av stephen king och "Grottbjörnens folk" är de enda jag påbörjat men inte läst ut. Läste typ 60 sidor i båda

2. Vilken bok har påverkat dig mest hittills?
"rasande rose" av stephen king för att den var BRA. Alla Läckbergs böcker för att de fick mig att vilja skriva en en egen bok.

3. Har du läst någon bok som du blivit riktigt skrämd av?
nej..inte direkt.

4. Vad använder du som bokmärke?
närmaste pappersbit

5. När brukar du läsa?
hrm aldrig numera :(

6. Vad var den första bok du läste?
Det minns jag inte.

7. Vad är bäst, pocket eller inbundet?

inbundet. enklast och ser finast ut i bokhyllan. pocket är dock billigast just nu

8. Vilken bok läser du nu?
Ingen. Ska börja på "svarta huset" eller "allt kan hända" (la la la la) båda Stephen king
9. Och vilken sida är du på?
201.

10. Brukar du lämna "kännetecken" i dina böcker? (klottra i dem, spilla mat/dryck på dem och andra barbariska åtgärder?)

möjligtvis ett hundöra

11. Påverkar titeln/omslaget dig om du överväger att läsa en bok?
nej läser ju bara stephen king och Läckberg och av de läser jag allt

12. Sidantalet, då?
Nej.

13. Brukar du bläddra fram till sista sidorna för att få reda på slutet?
Nej, då är det väl onödigt att läsa en hel bok..

14. Finns det någon bok du läst flera gånger?

Ronja som barn

15. Har du råkat ut för någon olycka som böcker varit orsaken till?
Nej.

16. Brukar du sälja/ge bort dina böcker eller klänger du dig maniskt fast vid dem, även om det är någon bok du inte gillar?

Jag kan ge dem till loppis eller till någon bättre behövande.

17. Tar du med dig boken du läser på toa?

nej
18. Just det, läser du i badrummet?
nej
19. Har du något boksystem? Skriver du upp vad du läser/ska läsa/ska köpa/köpt för böcker?
Jag har en lista på alla stephen King böcker jag äger så jag inte köper dubletter.


Kommentarer
Postat av: Carita

Japp, min nya blogg :) Råka ju radera den förra på nåt vänster :) Jag är klantig :D

2009-01-29 @ 12:52:22
URL: http://blacklion.blogg.se/
Postat av: Susanne A

Tack för den! Så när ska du läsa boken du fick av mig? Det är ju faktiskt en Stephen King. XD

2009-01-29 @ 16:08:14
URL: http://blogg.aftonbladet.se/14256
Postat av: Junitjej

Får jag värva dig till sajten GratisVaror.se?

http://www.gratisvaror.se/av:junitjej

Du får 75 startpoäng och det räcker med 200 poäng för att hämta hem ett presentkort. Bli medlem idag!

2009-01-29 @ 21:13:10
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Susanne A

Svar: Aha, var det så det var. Missade det totalt, för jag kommer inte ihåg vad boken heter. :O)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0